Zoltan Jakab, directorul AZUR: "Vom continua să fim tot mai aproape de timișoreni!"


Când v-ați început activitatea în companie și cum vă amintiți compania AZUR din acea perioadă?

M-am angajat în Azur în 1981. Am terminat facultatea în 1980, am fost repartizat la Râșnov, iar după un an am venit la Timișoara. Fabrica de pe platforma actuală din Calea Buziașului isi incepuse activitatea de putin timp. Azurul la acea vreme pornea ca o unitate modernă nouă, cu o echipă foarte tânără de muncitori, operatori și ingineri. Practic, Azu­r existase până atunci pe locația din strada Peneș Curcanul, unde funcționa de peste 100 de ani. În anii ’60-’70 se ajunsese ca acolo să se producă peste 700 de tone de vopsea, în condițiile în care fabrica fusese proiectată pentru o capacitate de 200 de tone. De aceea s-a luat decizia construirii unei noi platforme cu o capacitate de 36.000 de tone pe an.

 

Care a fost cea mai mare provocare cu care v-ați confruntat de când sunteți director?

Am preluat funcția de director general în 1999, în urma privatizării Azur și a cumpararii de către ICC Industries din New York a pachetului majoritar de actiuni. Fabrica era într-o situație dezastruoasă, nu mai existau fonduri pentru reluarea procesului de producție, nu mai exista piață, taxele către stat nu erau plătite de peste 3 ani, iar angajații nu își primiseră salariile de trei luni. Cea mai mare provocare a fost închegarea unei echipe profesioniste cu care să începem reconstrucția. Din fericire, exista un nucleu de tehnicieni foarte buni și de operatori chimisti extraordinari cu care am putut reclădi piața și cu care am putut schimba imaginea de fabrică comunistă.

 

Care sunt principiile care stau la baza companiei AZUR și cum a evoluat fabrica de-a lungul timpului?

Îmi amintesc foarte bine, când am preluat funcția de director, și a venit Dr. John J. Farber –patronul ICC care mi-a oferit principiile sale de bază în business, pe care le-am preluat și le-am implementat și eu de-a lungul carierei.

Primul este că taxele la stat trebuie plătite întotdeauna si la timp. Părerea sa era că un stat sănătos se poate construi numai pe principii economice sănătoase. Al doilea, oamenii trebuie să își ia salariul la timp, iar pentru o muncă corectă, trebuie plătiți corect.

Al treilea, să nu îți bați joc de bani. În Azur s-a investit mult și am avut grijă de fiecare dată ca aceste investiții să fie unele serioase și acordate nevoilor reale ale companiei. Cred in cresterea sustenabila , cu bataie lunga in viitor.

 

Cum ați reușit să gestionați toate schimbările prin care a trecut AZUR, unul din simbolurile industriei timișorene?

Cei 16 ani de la privatizare nu au fost ușor de gestionat. Principalul este să ai o echipă puternică și un nucleu de tehnicieni foarte buni. Afacerile noastre au crescut pentru că am reușit să avem contracte mari, serioase și pe termen lung, datorită capacității noastre de a demonstra că putem produce o calitate excelentă, la timp și la un preț corect. Am reușit să gestionăm toate aceste schimbări prin determinare constantă și prin respectarea principiilor pe care ni le-am stabilit de la bun început.

 

Ce mesaj doriți să le transmiteți angajaților și timișorenilor?

În numeroase rânduri, am subliniat valorile echipei de tehnicieni și valorile brandului Azur. Mereu am dorit să le transmitem angajaților că locul lor de muncă este solid și că trebuie să fie mândri, la fel cum suntem și noi mândri de ei, că fac parte din echipa Azur.

Timișorenilor vreau să le spun că, în toată această perioadă, Azur a continuat să implementeze asigurarea unui climat sănătos și a manifestat o mare grijă față de mediu (în perioada 2004-2014 am cheltuit peste 1,1 milioane de euro în investiții în mediu) și față de aspectele sociale. Aceste preocupări sunt primordiale într-o companie americană, care insistă foarte mult pe implicarea în societate. Am sprijinit, de câte ori ne-a fost solicitat ajutorul, proiecte sociale, de sănătate, de educație și cultură. O să vă dau câteva exemple numai din acest an: am oferit produse pentru renovarea unor secții de spital și școli, am organizat un eveniment special pentru copii de 1 Iunie la Zoo Timișoara și unde am oferit produse pentru revitalizarea spațiului. Am fost parteneri principali în proiecte educative și de Ziua Timișoarei am susținut un atelier de pictură pentru copii si suntem sponzori fideli ai activitatii fundatiei „ Cristian Serban” din Buzias , pentru copii diabetici , etc. Vom continua să fim tot mai aproape de timișoreni!

 

Ce planuri de viitor aveți și cum vedeți compania peste 5 ani?

Perspectivele ce rezultă din situația actuală a companiei ne fac să credem că sunt șanse de creștere certă a afacerilor Azur. Azi, Azur are o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro și se află pe locul I, la nivel național, în presarea de mase plastice armate cu fibră de sticlă și pe locul III în industria de vopsele.

În următorii 5 ani preconizăm o dublare a cifrei de afaceri și ne propunem să investim 10 milioane de euro, din care peste 1,5 milioane în modernizarea condițiilor de muncă in și protejarea mediului.


Home | Compania | Produse | Noutati | Cariere | Parteneri | Contact | Asistenta online | Harta site | Termeni si conditii © 2017 Azur | Website realizat de Net Interaction
ISO